20 Temmuz 2014 Pazar

oruç güzellemesi..

twitter'da bir arkadaşım "oruç tutmanın vücuda nasıl bir faydası var anlam veremiyorum, diyetisyenler ara öğünler çok önemli derken nasıl oluyor da iki öğün yemek yemeği överler anlamıyorum" diye yazmış.. kendisine bi saat mention atmaktansa bir yazı yazmayı onun dışında olur da okuyan olursa bazı şeyleri öğrensin istedim.. 

ilk olarak oruç bütün bir ömür boyunca tutulan birşey değildir.. senenin oniki (rakamla 12) ayından sadece bir (rakamla 1) ayında tutulan bir ibadet şeklidir.. islam inancı ile sınırlı olduğu düşünülse de ufak bir araştırma ile bir çok inançta olduğu görülecektir.. oruç 11 ay boyunca yediğimiz yemeklerle yüklendiğimiz vücudumuzu bir şekilde dinlendirme ibadetidir.. ötesinde, gün içerisinde gözünün önünde olsa dahi ulaşamadığı yiyecekler vasıtası ile ömrünü yokluk içinde geçiren insanları anlama ve idrak ibadetidir.. uygulama safhasında lüks ve şaşalı sofralarda yapılan iftar ve sahur yemekleri bu ibadete değil bu sofralarda bulunanlara gölge düşürür.. kötünün sürekli örnek alındığı günümüz dünyasında sayıları azalsa da iyileri örnek almak daha sağlıklı olacaktır.. bununla birlikte iftar ve sahur sofralarında yapılan her türlü gereksiz ve lüks tüketimde sizinle beraberim.. en çok eleştirenlerden birisi de benim.. 

diğer bir konu olarak bilmediğinizi varsaydığım bir durumu açıklamak isterim.. istisnalar dışında hiç kimse iftar sofrasında kıtlıktan çıkmış gibi yemek yemez, yiyemez.. maddenin tabiatına aykırı bir durumdur bu.. oruç tutan arkadaşlarınıza sorun çoğu zaman içilen çorbadan sonra vücut birşeyler yemeği istemez.. buna rağmen gün içerisinde yiyemediği şeyleri yeme isteği ile bir zorlama içerisine girildiğinden, her yerde off şiştim, hayvan gibi yedim gibi sözleri işitirsiniz.. daha iyi idrak edebilmek için bir gün dahi olsa oruç tutmanızı tavsiye ederim.. anlattıklarımı kendiniz test ederseniz daha isabetli bir yorum yapma içine girebilirsiniz.. 

evet bir çok yanlış yapılan şey vardır haklısınız ancak bunu bir genelleme içine sokmak size karşı olan insanların da size karşı bilmediği şeyler hakkında bir genelleme içine girmesine kapı açacaktır.. bilmediğimiz şeylere karşı olan bu anlamsız düşmanlığı bırakabilmek, birbirimizi dinleyip anlayabilmek, anlattıklarımızı kabul etmesekte fikirlerimize ve inançlarımıza tahammül edebilmek temennisi ile.. 

dipnot: herşeyin ötesinde şunu da belirtmek isterim ki; oruç ibadeti Allah'ın farz ettiği bir ibadettir.. kendi adıma söylemeliyim ki Allah bana birşeyi emrettiyse benim bunu reddetmem yada sorgulamam gibi bir durum söz konusu dahi değildir.. he sen muazzam ve harikulade bir zeka seviyesine sahip olduğun için sorgulayabilip kabul etmeme özgürlüğüne sahipsin.. benim görevim bunu sana iletmektir ki (kendi inancıma göre) hesap günü vay ben duymadım bu biliyodu da bana söylemedi bütün suç bunundur olayına maruz kalmamaktır.. 

selametle..

1 yorum: