7 Temmuz 2014 Pazartesi

baskülü kırılan çocuk..



twitter'da denk geldim ilk bu fotoya.. birisi şu ifadeleri kullanarak paylaşmış bir arkadaşım da retweet ederek bana kadar ulaştırmıştı; "zabıta masum çocuğun baskülünü kırdı" bu minvalde bişeydi.. 

zabıta değilim, ailemden hiç kimse zabıta değil.. zabıta ile alakalı tek bir bağlantım dahi yok.. hatta bazen zabıtaları sevmem bile.. neyse eminönünde çalışıyorum ben, 10 senede o kadar çok zabıta ve seyyar satıcı kovalamacasına, kavgasına denk geldim ki hiç birinde böyle bi manzara ile karşılaşmadım.. çünkü zabıta kırmaz seyyar satıcının satış yaptığı tezgahına el koyar.. tahminim çocuk zabıtalardan kaçarken düşürüp kırdı.. zabıta kırmış olabilir gerçeğini de yalanlamam mümkün değil zira olayı görmedim.. kuvvetle muhtemel fotoyu paylaşanların bir çoğu da görmedi.. 

benim şu manzarada canımı sıkan olay elbette çocuğun döktüğü gözyaşı.. büyük bi ihtimalle de gözyaşlarını onu oraya gönderip üç kuruş kazandığı paraya çökecek ebeveynine ne diyeceğini bilemediği için döküyor.. ne bahane sunsa neden şöyle yapmadın diye dayak yiyecek kaçarı yok.. çünkü bir çoğunuz fakir insanları bilmezsiniz.. onlardan uzak durursunuz, hatta onları bulunduğunuz mekanlardan kovdurursunuz.. bu nedenle o çocuğun ne denli bi korku yaşadığını ben dahil çoğumuz bilemeyiz.. 

çocuğun gözyaşları kadar canımı sıkan bir diğer hadise de, bu fotoğrafı paylaşıp hesap soran sizlerin, bu çocuklara tahammül edemiyor olmanız.. zabıta bu yüzden yok mu zaten? uluorta insanlar ticaret yapmasın hatta ve hatta görüntü kirliliğine sebep vermesin diye.. sosyal medyada biraz daha etkileşimim olsun adına başkası gibi davranmaktan yorulmadınız mı? caddelerde yayayken araçlara kızıp, bir aracın içindeyken yayalara kızmayı ne zaman bırakacaksınız? avrupada yere çöp atmanın cezasından bahsederken, elinizdeki çöpü şuursuzca yere atmaktan ne zaman vazgeçeceksiniz? 

velhasılı kelam; sizler şişli belediyesinin önünde klübesi olan sakat adamın yanından hızlıca geçip, soğuktan donarak öldüğünde sosyal medyadan isyan etmeye devam edeceksiniz.. insaniyetinizi ve merhametinizi üzerinizden çıkartmamanız temennisi ile.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder